Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
Sunweb vakantie
  1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Skipas,-les en verhuur
  3. Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Vergoeding van niet gebruikte dagen van de skipas kunnen gedeclareerd worden bij de annuleringsverzekering. Dit kan als er sprake is van:
- ziekenhuisopname van minimaal 1 overnachting
- onderbreken van de vakantie door medische noodzaak
- overlijden/levensbedreigende situatie familie eerste en tweede graad (eerdere terugkeer).

Houd er rekening mee dat dit alleen kan als de skipas op de factuur staat weergegeven.

Vergoeding van niet gebruikte dagen van de skipas kan gedeclareerd worden bij de reisverzekering. Het is verplicht om eerst bij de skiliftmaatschappij na te vragen of je restitutie kan krijgen op de niet genoten dagen in verband met de blessure en hiervan een verklaring te ontvangen indien dit niet het geval is. 

Het kan ook zijn dat je niet terecht kan bij de annulerings- of reisverzekering omdat er geen sprake is van een ziekenhuisopname of vervroegde terugkeer. Je kunt dan bij ons een claim indienen. Hiervoor is het verplicht om een verklaring van de liftmaatschappij te hebben, waarin staat aangegeven op welke datum de skipas is ingeleverd en dat wij voor de resterende dagen niet zullen worden doorbelast. Alleen dan kunnen wij een dergelijke claim in behandeling nemen. Zonder deze verklaring is het helaas niet mogelijk om restitutie te krijgen voor de skipas.

Is een skigebied (gedeeltelijk) gesloten vanwege extreme weersomstandigheden zoals hevige sneeuwval of harde wind dan wordt in veel gevallen de skipas niet gecompenseerd. Je kunt bij de liftmaatschappij checken of er een vergoeding aangeboden wordt. Als dat zo is, kun je met een schriftelijk bewijs van de liftmaatschappij een claim bij ons indienen.
Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Bel of WhatsApp ons

WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Bel of WhatsApp ons

WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's