Flexibele vluchten
Het is mogelijk om vanaf 7 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren tegen betaling. Lukt het precies 7 weken voor vertrek nog niet om in te loggen bij Transavia? Probeer het dan later nog een keer. Het kan tot 72 uur duren voordat je kunt inloggen.
Let op! Reserveer jij 7 weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf 7 weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.
Niet-flexibele vluchten
Heb je niet-flexibele geboekt? Direct na het boeken van jouw vakantie kun je stoelen reserveren tegen betaling. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat jouw boeking is verwerkt bij Transavia. Dit kan tot 24 uur na het maken van jouw boeking duren.
Tip! In jouw Mijn Sunweb account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:
Hoe maak ik een stoelreservering?
1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer in van Sunweb (flexibele vlucht) of het PNR-nummer (niet-flexibele vlucht), de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum in
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.
Kosten stoelreservering
Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben.
Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:
Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.
Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia. Een stoelreservering is niet verplicht. Tijdens het online inchecken kun je kosteloos stoelen kiezen die op dat moment nog beschikbaar zijn. Houd er wel rekening mee dat er op dat moment misschien niet meer genoeg stoelen naast elkaar beschikbaar zijn voor jou en jouw medereizigers. Hierdoor kan het voorkomen dat bijvoorbeeld kinderen naast een andere volwassene in het vliegtuig reizen.
De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.
Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur
Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.
WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.
Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.
Bekijk ook onze Social Media huisregels.
Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.
Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.
Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:
Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl
Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in
Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen
Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.
We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!
Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur
Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.
WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.
Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.
Bekijk ook onze Social Media huisregels.
Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten.
Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.
Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:
Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl
Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in
Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen
Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.
We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!