Neckermann / Thomas Cook



Ik heb geboekt bij Neckermann / Thomas Cook, wat nu?

Je kunt jouw vakantie omboeken. Wij helpen je graag verder.

Heb je een wintersport of zonvakantie bij Neckermann / Thomas Cook geboekt? Dan helpen wij je graag zo snel mogelijk aan een nieuwe vakantie. Jij boekt  bij ons een nieuwe vakantie en wij verrekenen direct de reissom van jouw Neckermann / Thomas Cook vakantie met jouw nieuwe boeking. Wij nemen vervolgens ook zover mogelijk de claim richting SGR van je over!

Wat moet je doen:

Let op, deze service is alleen van toepassing op boekingen gemaakt op de website  van Neckermann.nl en via het Neckermann / Thomas Cook reisbureau! Dit geldt niet voor Expedia reizen of reizen geboekt via andere kanalen, controleer dit goed op jouw boekingsgegevens en neem bij twijfel telefonisch contact met ons op.

Stap 1:

Boek een nieuwe zonvakantie of wintersport op Sunweb.nl en zet het boekingsnummer van je oude Neckermann reis in het opmerkingenveld in stap 3 van de boeking.

Stap 2:

Stuur zo snel mogelijk na je boeking een e-mail aan omboeken@sunweb.nl met de volgende gegevens:

  • Boekingsnummer van je nieuwe vakantie bij Sunweb
  • Bevestiging/ factuur van de bij Neckermann  / Thomas Cook geboekte reis
  • Bewijs van betaling (bankafschrift) aan Neckermann / Thomas Cook
  • Kopie identiteitsbewijs van de hoofdboeker.

Stap 3:

Zodra wij je nieuwe boeking en bovenstaande documenten hebben ontvangen nemen wij dit in behandeling. Je ontvangt van ons een formulier waarmee je jouw claim overdraagt aan ons. Dat betekent dat je jouw claim niet meer direct bij het SGR kunt indienen. Wij verrekenen de claim met jouw nieuwe vakantie, een nieuw factuur met het verschil (positief of negatief) krijg je binnen 72 uur per e-mail.

De volgende extra`s zijn niet te claimen bij de SGR:

  • Premie reis en/of annuleringsverzekering:
    Verzekeringen zijn door Neckermann ondergebracht bij een verzekeringsmaatschappij. De verzekering loopt in de meeste gevallen gewoon door. Wij adviseren je om contact op te nemen met de desbetreffende verzekeringsmaatschappij om de verzekering aan te passen naar je nieuwe vakantie (startdatum/bestemming).
  • Visumkosten (bijv. Egypte):
    Het gekochte visum is niet te claimen bij het SGR. Heb je het visum al heeft ontvangen dan kan deze gewoon worden gebruikt. Heb je het visum nog niet ontvangen dan moet er een nieuw visum worden aangeschaft. Dit kan via Sunweb.