Ja, dat mag. Wel is het belangrijk dat dit van tevoren wordt aangemeld bij de luchtvaartmaatschappij en transfermaatschappij (indien van toepassing). Houd er daarnaast rekening mee dat hier kosten aan verbonden zitten.
Hieronder vind je een kleine opsomming van afwijkende bagage die je kunt meenemen:
• Duikuitrusting
• Fiets
• Golfuitrusting
• Kite, waveboard of wakeboard
• Muziekinstrumenten
• Surfplank
• Visuitrusting
• Wintersportuitrusting
Wintersportuitrusting
Neem je ski's, een snowboard, schoenen en/of stokken mee? Dit moet je in de meeste gevallen zelf aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij. Klik hier voor meer informatie per luchtvaartmaatschappij.
Heb je een transfer bijgeboekt via Sunweb? Wanneer je een wintersportuitrusting meeneemt, selecteer dan 'Transfer ski inclusief ski bagage' in de boekingsstappen of in Mijn Sunweb, zodat de transfermaatschappij weet dat jij een wintersportuitrusting meeneemt. Je kunt dit tot 7 dagen voor vertrek aanpassen via Mijn Sunweb.
Vlucht
Wanneer je flexibele vluchten hebt geboekt, meldt Sunweb de speciale bagage graag aan voor jouw vlucht wanneer de luchtvaarmaatschappij deze service aanbiedt (m.u.v. Transavia en easyJet, zie hieronder). Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Dan kun je de bijzondere bagage zelf aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij.
Via het speciale bagage formulier in jouw Mijn Sunweb account kun je eenvoudig jouw speciale bagage bij ons aanmelden. Log in op Mijn Sunweb, open jouw boeking en klik vervolgens in het menu aan de rechterkant op 'Voeg hier medische bagage, sportbagage of een huisdier toe' om het formulier te openen.
Transavia
Vlieg je met Transavia, dan meld je jouw speciale bagage zelf aan via Mijn Transavia. Wanneer je ook een transfer hebt geboekt, informeer Sunweb dan wel over de speciale bagage in verband met de transfer. Dit kan via het speciale bagage formulier in Mijn Sunweb.
easyJet
Voor vluchten met easyJet kun je speciale baggage zelf aanmelden voor jouw vlucht(en) via de website van easyJet. Log in met jouw PNR-nummer (deze ontvang je 6 dagen voor vertrek per e-mail) en boek jouw speciale bagage. De kosten betaal je direct aan easyJet. Wanneer je ook een transfer hebt geboekt, informeer Sunweb dan wel over de speciale bagage in verband met de transfer. Dit kan via het speciale bagage formulier in Mijn Sunweb.
Transfer
Wanneer je speciale bagage meeneemt, dan is het noodzakelijk dat je dit aan ons doorgeeft . Wij melden jouw speciale bagage dan voor je aan voor de transfer.
Houd er rekening mee dat speciale bagage niet altijd zomaar mee kan in de normale transfer. Soms worden hier extra kosten voor gerekend. In andere gevallen is het mogelijk dat er een speciale transfer moet worden aangevraagd. De kosten hiervoor zijn voor jouw eigen rekening. Wanneer je jouw speciale bagage bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je.
Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten
Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.
Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!
Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.
We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290.
Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.
Bekijk ook onze Social Media huisregels.
Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.
Telefoonnummer: +31(0)102802290
Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.
We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!
Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten
Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.
Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!
Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.
We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290.
Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.
Bekijk ook onze Social Media huisregels.
Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.
Telefoonnummer: +31(0)102802290
Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.
We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!