1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Speciale bagage
  3. Mag ik speciale bagage meenemen?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Mag ik speciale bagage meenemen?

Ja, dat mag. Wel is het belangrijk dat dit van tevoren wordt aangemeld bij de luchtvaartmaatschappij. Houd er daarnaast rekening mee dat hier kosten aan verbonden zitten.

Hieronder vind je een kleine opsomming van afwijkende bagage die je kunt meenemen:
• Duikuitrusting
• Fiets
• Golfuitrusting
• Kite, waveboard of wakeboard
• Muziekinstrumenten
• Surfplank
• Visuitrusting

Wintersportuitrusting
Neem je ski's, een snowboard, schoenen en/of stokken mee? Dit moet je in de meeste gevallen zelf aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij. Klik hier voor meer informatie per luchtvaartmaatschappij.


Let op: ga je op vakantie naar Frankrijk of vlieg je op luchthaven Innsbruck in Oostenrijk en heb je een transfer bijgeboekt via Sunweb? Geef dan aan ons door welke reizigers een wintersportuitrusting meenemen, dan geven wij dit door aan de transfermaatschappij. Onze contactgegevens vind je onderaan deze pagina.

Vlucht
Wanneer je flexibele vluchten hebt geboekt, meldt Sunweb de speciale bagage graag aan voor jouw vlucht wanneer de luchtvaarmaatschappij deze service aanbiedt (m.u.v. Transavia en easyJet, zie hieronder). Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Dan kun je de bijzondere bagage zelf aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij.

Wanneer je afwijkende bagage meeneemt, hebben wij de volgende informatie nodig:
- Gewicht
- Afmetingen
- Neem je een fiets mee? Geef dan ook door hoe deze verpakt is


Bovenstaande informatie kun je eenvoudig aan ons doorgeven door middel van het speciale bagage formulier in jouw Mijn Sunweb account. Wanneer je bent ingelogd open je jouw boeking en klik je op 'Voeg speciale bagage toe'. Je kunt vervolgens per reiziger een formulier invullen zodat wij alle benodigde informatie ontvangen. Na ontvangt melden wij jouw speciale bagage aan voor de vluchten en eventuele transfer. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zitten.


Transavia
Voor vluchten met Transavia melden reizigers hun bijzondere bagage zelf aan voor de vlucht(en) via Mijn Transavia. Wanneer je ook een transfer hebt geboekt, informeer Sunweb dan wel over de bijzondere bagage in verband met de transfer. 


easyJet
Voor vluchten met easyJet melden reizigers hun bijzondere baggage zelf aan voor de vlucht(en) via de website van easyJet. Log in met jouw PNR-nummer (deze ontvang je 6 dagen voor vertrek per e-mail) en boek jouw speciale bagage. De kosten betaal je direct aan easyJet. Wanneer je ook een transfer hebt geboekt, informeer Sunweb dan wel over de bijzondere bagage in verband met de transfer.

Transfer
Wanneer je bijzondere bagage meeneemt, dan is het noodzakelijk dat je dit aan ons doorgeeft . Wij melden jouw bijzondere bagage dan voor je aan voor de transfer.

Houd er rekening mee dat jouw bijzondere bagage niet altijd zomaar mee kan in de normale transfer. Soms worden er extra kosten gerekend voor het meebrengen van bijzondere bagage in de standaard transfer. In andere gevallen is het mogelijk dat er een speciale transfer moet worden aangevraagd. De kosten hiervoor zijn voor jouw eigen rekening. Wanneer je jouw bijzondere bagage bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 7 werkdagen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag beantwoorden binnen 7 werkdagen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's