Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
  1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Skipas,-les en verhuur
  3. Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Vergoeding van niet-gebruikte dagen van de skipas kunnen gedeclareerd worden bij de annuleringsverzekering. Dit kan als er sprake is van:

- ziekenhuisopname van minimaal 1 overnachting

- onderbreken van de vakantie door medische noodzaak

- overlijden/levensbedreigende situatie familie eerste en tweede graad (eerdere terugkeer).


Houd er rekening mee dat dit alleen kan als de skipas op de factuur staat weergegeven.


Vergoeding van niet-gebruikte dagen van de skipas kan gedeclareerd worden bij de reisverzekering. Het is verplicht om eerst bij de skiliftmaatschappij na te vragen of je restitutie kan krijgen op de niet genoten dagen in verband met de blessure en hiervan een verklaring te ontvangen indien dit niet het geval is. 


Het kan ook zijn dat je niet terecht kan bij de annulerings- of reisverzekering omdat er geen sprake is van een ziekenhuisopname of vervroegde terugkeer. Je kunt dan bij ons een claim indienen. Hiervoor is het verplicht om een verklaring van de liftmaatschappij te hebben, waarin staat aangegeven op welke datum de skipas is ingeleverd en dat wij voor de resterende dagen niet zullen worden doorbelast. Alleen dan kunnen wij een dergelijke claim in behandeling nemen. Zonder deze verklaring is het helaas niet mogelijk om restitutie te krijgen voor de skipas.


Is een skigebied (gedeeltelijk) gesloten vanwege extreme weersomstandigheden zoals hevige sneeuwval of harde wind dan wordt in veel gevallen de skipas niet gecompenseerd. Je kunt bij de liftmaatschappij checken of er een vergoeding aangeboden wordt. Als dat zo is, kun je met een schriftelijk bewijs van de liftmaatschappij een claim bij ons indienen.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur
Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's