Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
  1. Customer Care Sunweb: alle veelgestelde vragen
  2. Luchthaven en airline informatie
  3. Wat is het verschil tussen flexibele en niet-flexibele vluchten?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat is het verschil tussen flexibele en niet-flexibele vluchten?

Het verschil tussen flexibele en niet-flexibele vluchten is de manier waarop deze ingekocht worden. Hierdoor gelden er afwijkende voorwaarden. In de boekingsstappen kun je zien of de vlucht een flexibele of een niet-flexibele vlucht is.


Wanneer jij jouw vakantie geboekt hebt kun je in jouw Mijn Sunweb account terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:


Overzicht

Niet-flexibele vlucht

Flexibele vlucht

Handbagage

Inclusief*

Inclusief*

Ruimbagage

Inclusief* (m.u.v. wintersportvakanties)

Exclusief (bij te boeken in boekingsstappen of Mijn Sunweb)

Aanbetaling 

Kosten voor de vluchten, reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen

Reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen.

Naamswijziging

Mogelijk tegen kosten

Kosteloos tot 1 week voor vertrek

Wijziging van de vlucht

Mogelijk tegen hoge wijzigingskosten 

Kosteloos tot 6 weken voor vertrek

Bedenktijd

Geen, direct definitief na boeken

3 dagen, mits je voldoet aan de voorwaarden

Aantal personen

Met meer dan 9 personen dienen er twee losse boekingen gemaakt te worden

Alle reizigers kunnen geboekt worden op 1 boeking

 
Omruilgarantie

 Omboeken is altijd tegen 100% kosten van de vlucht.

Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt kun je kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek

 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek


*Hoeveel bagage inclusief is, is afhankelijk van de airline. Klik hier voor meer informatie.




Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 36 uur
Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Telefoon

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's