9,5

  • Bijzonder resort met een unieke ligging
  • Voor wie in alle rust wilt genieten
  • Geniet van de prachtige infinity pool

Hotel Fariones is een bijzonder Excellent resort met een werkelijk unieke ligging. 40 jaar geleden was dit het eerste hotel dat op het eiland werd gebouwd, waardoor het bijna de hele baai voor zichzelf heeft. De uitzichten over het diepblauwe water van de Atlantische oceaan zijn overweldigend… Wil je graag genieten in een rustige omgeving, dan ben je hier op het juiste adres.

Het hotel is onlangs gerenoveerd en de kamers voelen als comfortabele cocons die modern zijn ingericht. Je kan zelf een keuze maken uit het kussenmenu waardoor je elke nacht heerlijk zal dromen op jouw favoriete kussen. Wanneer je ’s ochtends uitgerust wakker wordt in je kamer of suite, kijk je uit het raam naar het imposante uitzicht over de oceaan.

Het luxe en stijlvolle hotel ligt vlakbij de gezellige badplaats Puerto del Carmen; een voormalig oud vissersdorp. Hier kun je genieten van een mooie haven, diverse terrasjes, leuke winkels en lekkere restaurants. Na een dag in het centrum proef je het beste van de Spaanse keuken in authentieke restaurants.

Iedere dag profiteer je van de meest indrukwekkendste faciliteiten, het hotel heeft 2
 infinity pools, waar je door de palmbomen door in alle rust over de oceaan heen kunt staren. Dommel hier heerlijk weg op je eigen lounge bed in de zon met een cocktail in je hand. 24 uur per dag profiteer je van de roomservice en ’s avonds tafel je uitgebreid in een chic decor.  Het hotel heeft 3 restaurants, waarvan 2 à-la-carterestaurants en 1 buffet restaurant. In restaurant Bon Appetit proef je de beste gerechten van Lanzarote, in het restaurant Bella Lucia vind je een heerlijk buffet met live cooking en bij de snackbar smul je van een wijde variatie aan tapas en andere snacks.

Kamertypes

1-persoonskamer zeezicht superieur
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 33m²
  • 1 x éénpersoonsbed
  • balkon of terras met buitenzitje (gratis)
  • minibar (gevuld: water, snacks)
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, badjas, badslippers
2-persoonskamer zeezicht superieur
geschikt voor 2 personen
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon of terras met buitenzitje (gratis): stoelen, tafel
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar (gevuld: water, snacks)
  • televisie (flatscreen, smart televisie, satelliettelevisie, regionale zender(s), nederlandstalige zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, badjas, badslippers
  • ontbijt op de kamer mogelijk
  • turndown service
  • wake-up call
  • kussen menu
juniorsuite plus (Sea view Relax)
geschikt voor 2 personen
privéjacuzzi buiten
juniorsuite zeezicht
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 39m²
  • aantal slaapplaatsen: 2
  • balkon of terras met buitenzitje (gratis)
  • minibar (gevuld: water, snacks)
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • (woon) kamer, zitbank
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, badjas
suite voorzijde (Ocean View)
geschikt voor 2 tot 3 personen
suite zeezicht
geschikt voor 2 tot 3 personen

Extra informatie kamertypes

Bij de juniorsuite plus en de suite zeezicht is inbegrepen:
* Dagelijks à-la-carteontbijt roomservice (vooraf reserveren)
* Toegang tot het roof top terras
* Turndownservice

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 213
  • totaal aantal verdiepingen: 7
  • totaal aantal gebouwen: 1
  • modern ingerichte accommodatie
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift (aantal 2)
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • roomservice
  • televisiehoek
  • bibliotheek
  • kamers voor mindervaliden aanwezig (op aanvraag)
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 1 keer per dag, verschoning 2 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 7 keer per week
  • schoonmaak kamer 1 keer per dag
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis (op te geven bij reservering)
  • wi-fi in openbare ruimte: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
  • wi-fi bij de receptie: gratis
  • airconditioning: gratis
Kinderfaciliteiten
  • babybedje
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 3) (met airco), à-la-carterestaurant (aantal 2) (met airco), buffet restaurant, aziatisch restaurant (reserveren noodzakelijk, met airco), snackbar (aantal 1)
  • drinkgelegenheden: bar aantal 2, pool/snackbar aantal 1
Sportfaciliteiten
  • tennisbaan (niet overdekt, overdag tegen betaling)
Wellness
  • schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • Zwemmogelijkheden bij the hotel, 1 swimming pool.:
  • handdoekenservice (gratis)
  • buitenzwembad (aantal 1)(zoet water, verwarmd verwarmd van dinsdag 1 november 2022 t/m zondag 30 april 2023, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )

Verzorging

Logies/ontbijt
Halfpension
9.5
22 klantbeoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

9,5
100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Met partner
9,6
Accommodatie algemeen
9,6
Hygiëne
9,7
Kamer / appartement
9,6
Service / gastvrijheid
9,5
Faciliteiten
9,7
Locatie/ligging
9
Prijs/kwaliteit
7,6
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Lanzarote

Ontdek Lanzarote

Praktische informatie

In de omgeving
Aan het strand (zandstrand)
Afstand tot strand circa 5 meter: baai met zandstrand circa 10 meter (zandstrand)
In het centrum
Afstand tot centrum: circa 300 meter
Afstand tot oude centrum circa 300 meter
Afstand tot Barstreet circa 100 meter
Afstand tot luchthaven circa 9 kilometer
Afstand tot bushalte circa 150 meter
Afstand tot pinautomaat circa 10 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 150 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 10 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 10 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde apotheek circa 150 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde arts circa 650 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde ziekenhuis circa 10 kilometer
Rustig gelegen
Vlucht informatie
Je vliegt naar Lanzarote (Arrecife). De vlucht duurt ongeveer 4 uur en 30 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.
De transfer
In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken.Het is mogelijk dat er bij aankomsten op de luchthaven van minder dan 31 personen, je met een shuttlebus naar je accommodatie wordt gebracht. Er wordt geprobeerd om op de luchthaven een maximale wachttijd van 60 minuten na te streven, voordat de transfer naar de desbetreffende plaatst vertrekt.

De transfertijden zijn ongeveer als volgt:

Arrecife 30 minutenConil 40 minutenCosta Teguise 40 minutenEl Islote 40 minutenHaria 60 minutenMacher 40 minutenPlaya Blanca 60 minutenPuerto Calero 40 minutenPuerto del Carmen 35 minutenTias 35 minutenYaiza 50 minuten

De privétransfer
Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kunt jij je melden met jouw voucher bij onze reisleiding en zij zullen je verwijzen naar jouw taxi, die klaar staat op de algemene parkeerplaats.LET OP! Dit is een busje dat klaar staat op ongeveer 5-10 minuten lopen via een licht hellende weg.Voor de transfer terug naar de luchthaven zal onze reisleiding je tijdig informeren over de ophaaltijd bij jouw accommodatie.
Kinderzitjes
De busonderneming kan geen kinderzitjes plaatsen.
Vluchtschema
In het geval dat wij van de luchtvaartmaatschappij vernemen dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, tonen wij de vluchttijden op de site tijdens het maken van een boeking. In veel gevallen krijg je tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Indien de vertrektijden niet getoond worden, zijn deze bij ons nog niet bekend. Zowel de luchtvaartmaatschappij als Sunweb zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen, echter we kunnen dit nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook te allen tijde onder voorbehoud.
E-tickets
Sunweb stuurt uiterlijk één week voor vertrek de tickets. Let op: op de tickets dienen de 1e voornaam en de achternaam gespeld te zijn zoals in het paspoort of op de ID-kaart. Indien namen onjuist geschreven zijn, kun je geweigerd worden voor een vlucht.Voor meer informatie over de vliegreis, zoals bagage en internet check-in per luchtvaartmaatschappij, verwijzen wij je naar de reisinformatie   op deze site.
Wanneer je op de terugvlucht naar Brussel vliegt met Transavia is het niet mogelijk om vooraf online in te checken.
Informatie over Spanje

Hoofdstad:
De hoofdstad van Spanje is Madrid.

Taal:
De officiële taal is Spaans. Maar met Engels of Duits kun je vaak ook terecht.

Tijd:
Spanje heeft geen tijdsverschil met Nederland. Behalve op de
Canarische Eilanden, daar is het 1 uur vroeger dan in Nederland. Dit geldt zowel voor de zomer- als de wintertijd.

Valuta:
De officiële munteenheid van Spanje is de euro. Pinnen in Spanje en op de Canarische Eilanden is geen probleem. Vrijwel overal zijn betaalautomaten waar je kunt pinnen. Ook betalen met credit card is op vele plaatsen mogelijk.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Het stopcontact is soms wel anders van vorm. In dat geval kun je een tussenstekker in de supermarkt kopen.

Reisdocumenten:
Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldig identiteitsbewijs.
Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Let op!
Voor
Spanje geldt:
In iedere reservering dient er minimaal 1 persoon 18 jaar of ouder te zijn.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.

Alarmnummer:
Het alarmnummer in Spanje voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken:
Spanje staat bekend om tapas (kleine hapjes) en paella (rijst met schaaldieren). Daarnaast staat Spanje bekend om sangria: een fruitige wijn die wordt geserveerd in een karaf met verse vruchten

Het water in Spanje is niet zoals je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden kraanwater te drinken. Je kunt het beste in de supermarkt of bij het hotel/appartement flessen water kopen.

Fooien:
Het is in Spanje de gewoonte om een fooi van ca. 5% tot 10% te geven.

Openingstijden:
De winkels in Spanje zijn geopend van maandag t/m zaterdag van 09.00-14.00 uur en van 16.30-20.00 uur. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaker langer geopend.

Feestdagen:
In Spanje worden de volgende feestdagen gevierd:

  • 1 mei Dag van de Arbeid
  • 15 augustus Maria Hemelvaart
  • 12 oktober Spaanse Nationale Feestdag
  • 1 november Allerheiligen

 

Belangrijk

Het is verplicht toeristenbelasting te betalen in Catalonië en op de Balearen. De kosten hiervoor zijn per persoon per nacht, voor personen van 17 jaar en ouder. De kosten betaal je ter plaatse bij het inchecken en zijn afhankelijk van het aantal sterren van je verblijf.

Lees meer Spanje

Bekijk ook eens

Selecteer kamertype

Reisgezelschap + aantal kamers

Met wie wil je naar de zon reizen? Vul de exacte geboortedata van de eventueel meereizende kinderen in, zo kunnen wij de correcte korting en beschikbaarheid tonen.
Selecteer luchthaven
Reisduur

Er is een fout opgetreden.

Helaas ging er iets mis. Refresh de pagina om te kijken of het mogelijk is om deze vakantie te boeken.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.