7,2

  • Fantastische ligging aan het strand
  • Comfortabele, stijlvolle kamers
  • Hamam en sauna

Hotel Kleopatra Atlas is een geweldig hotel en dat komt mede door haar fantastische ligging in Alanya. Als je het hotel achter je laat hoef je enkel de gezellige boulevard over te steken en je staat al met je voeten in het warme zand. Na een dagje strand kun je s ´avonds gemakkelijk het bruisende centrum opzoeken dat slechts 500 meter verderop ligt.

Het all inclusive hotel beschikt over comfortabele kamers die stijlvol zijn ingericht. Zij hebben allemaal een balkon, zodat je ’s morgens voor het ontbijt de eerste zonnestralen al op kunt vangen. Het ontbijt wordt, net als de andere maaltijden, in het restaurant geserveerd waar je zowel binnen als buiten een plekje kunt uitzoeken.

In Turkije kan de temperatuur aardig oplopen en dan is het wel zo fijn als je gemakkelijk verkoeling kunt opzoeken. Gelukkig ligt er een zwembad voor de deur waar je heerlijk kunt dobberen en staan er tussen de ligbedjes verschillende parasols opgesteld. Voor de ultieme ontspanning is er een hamam en een sauna.

Kamertypes

1-persoonskamer algemeen
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 15-17m²
  • balkon met buitenzitje (gratis)
  • minibar (niet gevuld)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • kluisje op de kamer: circa 2,00 € per nacht (ter plekke te betalen)
2-persoonskamer algemeen
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 15-17m²
  • balkon met buitenzitje (gratis)
  • minibar (niet gevuld)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • kluisje op de kamer: circa 2,00 € per nacht (ter plekke te betalen)

Faciliteiten

Algemeen
  • totaal aantal kamers: 124
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift (aantal 3)
  • kluisje (op de kamer)
  • televisiehoek
  • shuttlebus ( naar het strand gratis)
  • accommodatie niet geschikt voor mindervaliden
  • wi-fi op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 3 keer per week
  • dekens
  • wasgelegenheid: wasserette: binnen de accommodatie
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • huisdieren niet toegestaan
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
Optionele faciliteiten met bijkomende kosten
  • kluisje op de kamer: circa 2,00 € per nacht (ter plekke te betalen)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant
  • drinkgelegenheden: bar aantal 2, poolbar, strandbar
Wellness
  • hamam (toegang tegen betaling)
  • sauna (tegen betaling)
  • fitnessruimte (gratis)
  • massage (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • buitenzwembad (van april t/m oktober)(zoet water, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )

Verzorging

All-inclusive

Maaltijden in buffetvorm

- ontbijt 07:30 – 10:00 uur
- lunch 10:00 – 10:30 uur
- diner 19.00 - 21.00 uur
- snack 15:00 – 16:00 uur
- koffie en cake 17:00 – 18:00 uur
- middernacht snack 23:00 – 00:00 uur


- Op het strand zijn eten en drankjes tegen extra betaling.

7.2
27 klantbeoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

7,2
100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Met partner
6,1
Accommodatie algemeen
7,4
Hygiëne
6,3
Kamer / appartement
8,3
Service / gastvrijheid
5,9
Faciliteiten
9
Locatie/ligging
7,7
Prijs/kwaliteit
1
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Turkse Riviera

Ontdek Turkse Rivièra

Praktische informatie

In de omgeving
Door boulevard gescheiden van het strand
Afstand tot strand circa 100 meter (zandstrand)
Afstand tot privéstrand circa 2000 meter
Afstand tot centrum: alanya circa 300 meter
Afstand tot Barstreet circa 700 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 50 meter
handig om te weten

* Deze accommodatie is niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn

* Tussen 1 april en 1 mei gaat het hotel over van winter- naar zomerconcept. Tijdens deze maand gaan steeds meer faciliteiten open (zwembaden, glijbanen, pier, snacks buiten en airconditioning).

* Tussen 1 oktober en 1 november gaat het hotel over van zomer- naar winterconcept. Tijdens deze maand gaan steeds meer faciliteiten sluiten (zwembaden, glijbanen, pier, buiten restaurants en airconditioning)

vlucht informatie
Je vliegt naar Antalya. Deze vlucht duurt ongeveer 4 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Houd er rekening mee dat je met vertrek en/of aankomst vanaf een regionale luchthaven mogelijk op de heen- en/of terugreis een tussenlanding hebt.
De transfer
In het boekingsproces is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden vanuit Antalya zijn als volgt:

Antalya Lara - 15 tot 50 minutenAntalya Kundu - 25 tot 65 minutenAntalya - 50 tot 65 minutenBelek - 45 tot 90 minutenSide - 60 tot 120 minutenKemer - 90 tot 150 minutenAlanya - 120 tot 240 minutenDe transfertijden vanuit Gazipasa zijn als volgt:

Alanya - ongeveer 60 - 120 minuten

Side - ongeveer 120 - 240 minuten
Vluchtschema
In het geval dat wij van de luchtvaartmaatschappij vernemen dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, tonen wij de vluchttijden op de site tijdens het maken van een boeking. In veel gevallen krijg je tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Indien de vertrektijden niet getoond worden, zijn deze bij ons nog niet bekend. Zowel de luchtvaartmaatschappij als Sunweb zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen, echter we kunnen dit nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook te allen tijde onder voorbehoud.
E-tickets
Sunweb stuurt uiterlijk één week voor vertrek de tickets. Let op: op de tickets dienen de 1e voornaam en de achternaam gespeld te zijn zoals in het paspoort of op de ID-kaart. Indien namen onjuist geschreven zijn, kun je geweigerd worden voor een vlucht.Voor meer informatie over de vliegreis, zoals bagage en internet check-in per luchtvaartmaatschappij, verwijzen wij je naar de reisinformatie op deze site.
informatie over Turkije

Hoofdstad:
De hoofdstad van Turkije is Ankara.

Taal:
De officiële taal is Turks. Maar met Engels of Duits kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Turkije bestaat geen verschil tussen zomer- en wintertijd. In de zomer is het 1 uur later dan in Nederland. In de winter is het 2 uur later dan in Nederland.

Religie:
In Turkije is de Islam de belangrijkste religie. Vooral in het binnenland van Turkije speelt de Islam een belangrijke rol in het dagelijkse leven van de Turken en wordt de Koran strikt nageleefd. In de toeristische gebieden zijn de Turken meer Westers ingesteld.

Valuta:
In Turkije betaal je met de Turkse Lira. Naast de Turkse Lira kun je in de badplaatsen ook gewoon met euro's betalen. Je kunt geld opnemen bij een pinautomaat bij een bank. Aangezien de koers sterk kan wisselen, raden wij aan om kleine bedragen op te nemen. Betalen met een creditcard is bij sommige horecagelegenheden en winkels mogelijk. Vraag dit altijd even na, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Let er op dat creditcard transacties hoge kosten met zich mee kunnen brengen. In Turkije wordt er naast de reguliere kosten van jouw bank ook een percentage (ca. 5%) berekend door de Turkse bank, als je bij een bankautomaat geld pint met een creditcard.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Voor Turkije dien je in het bezit te zijn van een paspoort of identiteitsbewijs. Je paspoort of ID kaart moet nog minstens zes maanden geldig zijn als je in Turkije aankomt.

Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.

Medische zorg in het buitenland
Voor deze bestemming heb je, in geval van medische zorg, een 111 formulier nodig. Deze kun je opvragen via jouw verzekering. De EHIC-pas (staat vermeld op de achterkant van je verzekeringspas) is op deze bestemming niet geldig.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Turkije voor de politie is 155. Voor de ambulance bel je 112 en het alarmnummer van de brandweer is 110.

Eten & drinken:
In Turkije kun je de heerlijkste gerechten proeven. De Turkse keuken is veelzijdig en internationaal. Vaak worden er in de hotels gerechten in buffetvorm aangeboden met een internationaal karakter. Turkije staat vooral bekend om de broodjes kebab. Houd je van zoet, dan is een bakje Turkse thee een aanrader. Lekker met een stukje baklava!

Het water is in Turkije niet zoals je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden kraanwater te drinken. Je kunt het beste in de supermarkt of bij jouw hotel/appartement flessen water kopen.

Fooien:
Het is in Turkije de gewoonte om in bars en restaurants een fooi van ongeveer 10% te geven.

Openingstijden:
In Turkije zijn de winkels van maandag t/m zaterdag geopend van 09.00-13.00 uur en van 14.00-19.00 uur. In de toeristische centra zijn de winkels 7 dagen per week van 09.00-23.00 uur geopend.

Feestdagen:

  • 23 april Onafhankelijkheidsdag voor kinderen
  • 19 mei Herdenkingsfeest Ataturk, Jeugd- en Sportdag
  • 30 augustus Dag der Victorie
  • 29 oktober Dag der Republiek
  • Na de Ramadan wordt het suikerfeest gevierd


Ramadan
De Ramadan speelt een belangrijke rol. Ondanks dat in de toeristische badplaatsen niet alles dicht is, is dit wel iets om rekening mee te houden. Ramadan 2024 zal van 11 maart t/m 9 april zijn, maar de exacte datum kan nog wijzigen (afhankelijk van de stand van de maan).

 

Openbaar vervoer:
Turkije staat bekend om de Dolmus. Deze (kleine) busjes rijden in de drukke plaatsen af en aan. Voor weinig geld kun je met een Dolmus meerijden.

Lees meer Turkije

Bekijk ook eens