Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
8,6
Fantastisch

  • Goede ligging
  • Mooie kamers
  • Sfeervol hotel

Welkom in het sfeervolle Hotel Elegance! Dit hotel is direct gelegen aan het strand van Marmaris en is prima geschikt voor zowel jong als oud. Je kunt hier op de pier heerlijk neerploffen op grote kussens en matrassen. Er zijn twee zwembaden waarvan één met een prachtig uitzicht over de zee.

Na een lange zonnige dag kan je heerlijk relaxen in het wellnesscenter van het hotel. Voor de kinderen is er iedere dag een animantieteam aanwezig. Ook zijn er regelmatig shows in het thema van dans, muziek of cabaret. De combinatie van lekker eten, goede service en een prima ligging maakt dit hotel een perfecte vakantiebestemming.

Kamertypes

1-persoonskamer landzijde
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 21m²
  • balkon met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: bad, douche, toilet, föhn
2-persoonskamer landzijde
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen zonder kinderen of 2 volwassenen met 2 kinderen (t/m 12 jaar)
  • oppervlakte circa 21m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: bad, douche, toilet, föhn
2-persoonskamer voordeeltarief
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 21m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: bad, douche, toilet, föhn
2-persoonskamer zij zeezicht
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen zonder kinderen of 2 volwassenen met 2 kinderen (t/m 12 jaar)
  • oppervlakte circa 21m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: bad, douche, toilet, föhn
familiekamer landzijde 1 ruimte
geschikt voor 2 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 30m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon met buitenzitje
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 4 slaapplaatsen (1 x éénpersoonsbed; 1 x éénpersoons bedbank; 1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad, douche, toilet, föhn

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift (aantal 4)
  • kluisje (op de kamer)
  • roomservice (tegen betaling)
  • televisiehoek
  • kamers voor mindervaliden aanwezig (op aanvraag)
  • voorzieningen voor mindervaliden (rolstoeltoegankelijk, aangepaste badkamer)
  • wi-fi op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 7 keer per week
  • dekens
  • minisupermarkt (binnen de accommodatie)
  • souvenirwinkel (binnen de accommodatie)
  • kapsalon (binnen de accommodatie)
  • schoonheidssalon (binnen de accommodatie)
  • wasgelegenheid (wasserette (tegen betaling) : binnen de accommodatie)
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • huisdieren niet toegestaan
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • kluisje op de kamer: gratis
Kinderfaciliteiten
  • babybedje
  • kinderstoel
  • speeltuin
  • mini club, van 4 t/m 12 jaar (gratis)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant, à-la-carterestaurant (aantal 1) (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), internationaal restaurant (tegen bijbetaling), snackbar
  • drinkgelegenheden: bar aantal 5, lobbybar, vitaminebar, poolbar, strandbar, koffiecorner
Sportfaciliteiten
  • biljart
  • darts (gratis)
  • tafeltennis (gratis)
  • watersporten: gemotoriseerd (tegen betaling), niet gemotoriseerd (tegen betaling)
  • animatie
Wellness
  • hamam (toegang gratis): hamambehandelingen (tegen betaling)
  • jacuzzi
  • sauna (gratis)
  • turks stoombad (gratis)
  • fitnessruimte (gratis)
  • massage (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice (gratis)
  • kinderzwembad(geheel apart)
  • buitenzwembad(zoet water, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )

Verzorging

All-inclusive
-Ontbijt van 7.00 tot 10.00 uur
-Lunch van 12.00 tot 13.30 uur
-Snack van 12.00 tot 16.00 uur
-Koffie en cake van 17.00 tot 18.00 uur
-Diner van 19.00 tot 21.00 uur
-Middernacht soep van 23.00 tot 23.30 uur
-Alle lokale (alcoholische) dranken van 09.00 tot 00.00 uur
-Er is 1 à-la-carte restaurant. Reservering verplicht, tegen betaling.
8.6
Fantastisch
11 klantbeoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,6
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Familie
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
8,6
Accommodatie algemeen
8,6
Hygiëne
8,3
Kamer / appartement
9,2
Service / gastvrijheid
8,8
Faciliteiten
9,2
Locatie/ligging
8,2
Prijs/kwaliteit
6
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Zuid Egeische Kust

Ontdek Zuid-Egeïsche Kust

Praktische informatie

In de omgeving
Aan het strand (kiezelstrand, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )
Afstand tot centrum: circa 3 kilometer, marmaris city centre circa 2 kilometer
Afstand tot Barstreet circa 3 kilometer
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 100 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 50 meter
Dolmus ( naar het centrum van naar marmaris tegen betaling)
Vlucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Bordum of Dalaman. Deze vlucht duurt ongeveer 3 uur en 45 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Houd er rekening mee dat je met vertrek en/of aankomst vanaf een regionale luchthaven mogelijk op de heen- en/of terugreis een tussenlanding hebt. 

De transfer

De transfertijden vanaf Bodrum zijn als volgt:

Marmaris - ongeveer 135 minuten (vanuit Dalaman ca. 90 minuten)

Içmeler - ongeveer 140 minuten (vanuit Dalaman ca. 130 minuten

Hisaronu (bij Marmaris) - 150 minuten (vanuit Dalaman ca. 90 minuten)

Fethiye - 200 minuten (vanuit Dalaman ca. 60 minuten)

Informatie over Turkije

Hoofdstad:
De hoofdstad van Turkije is Ankara.

Taal:
De officiële taal is Turks. Maar met Engels of Duits kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Turkije bestaat geen verschil tussen zomer- en wintertijd. In de zomer is het 1 uur later dan in Nederland. In de winter is het 2 uur later dan in Nederland.

Religie:
In Turkije is de Islam de belangrijkste religie. Vooral in het binnenland van Turkije speelt de Islam een belangrijke rol in het dagelijkse leven van de Turken en wordt de Koran strikt nageleefd. In de toeristische gebieden zijn de Turken meer Westers ingesteld.

Valuta:
In Turkije betaal je met de Turkse Lira. Naast de Turkse Lira kun je in de badplaatsen ook gewoon met euro's betalen. Je kunt geld opnemen bij een pinautomaat bij een bank. Aangezien de koers sterk kan wisselen, raden wij aan om kleine bedragen op te nemen. Betalen met een creditcard is bij sommige horecagelegenheden en winkels mogelijk. Vraag dit altijd even na, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Let er op dat creditcard transacties hoge kosten met zich mee kunnen brengen. In Turkije wordt er naast de reguliere kosten van jouw bank ook een percentage (ca. 5%) berekend door de Turkse bank, als je bij een bankautomaat geld pint met een creditcard.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Voor Turkije dien je in het bezit te zijn van een paspoort of identiteitsbewijs. Je paspoort of ID kaart moet nog minstens zes maanden geldig zijn als je in Turkije aankomt.

Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.

Medische zorg in het buitenland
Voor deze bestemming heb je, in geval van medische zorg, een 111 formulier nodig. Deze kun je opvragen via jouw verzekering. De EHIC-pas (staat vermeld op de achterkant van je verzekeringspas) is op deze bestemming niet geldig.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Turkije voor de politie is 155. Voor de ambulance bel je 112 en het alarmnummer van de brandweer is 110.

Eten & drinken:
In Turkije kun je de heerlijkste gerechten proeven. De Turkse keuken is veelzijdig en internationaal. Vaak worden er in de hotels gerechten in buffetvorm aangeboden met een internationaal karakter. Turkije staat vooral bekend om de broodjes kebab. Houd je van zoet, dan is een bakje Turkse thee een aanrader. Lekker met een stukje baklava!

Het water is in Turkije niet zoals je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden kraanwater te drinken. Je kunt het beste in de supermarkt of bij jouw hotel/appartement flessen water kopen.

Fooien:
Het is in Turkije de gewoonte om in bars en restaurants een fooi van ongeveer 10% te geven.

Openingstijden:
In Turkije zijn de winkels van maandag t/m zaterdag geopend van 09.00-13.00 uur en van 14.00-19.00 uur. In de toeristische centra zijn de winkels 7 dagen per week van 09.00-23.00 uur geopend.

Feestdagen:

  • 23 april Onafhankelijkheidsdag voor kinderen
  • 19 mei Herdenkingsfeest Ataturk, Jeugd- en Sportdag
  • 30 augustus Dag der Victorie
  • 29 oktober Dag der Republiek
  • Na de Ramadan wordt het suikerfeest gevierd


Ramadan
De Ramadan speelt een belangrijke rol. Ondanks dat in de toeristische badplaatsen niet alles dicht is, is dit wel iets om rekening mee te houden. Ramadan 2025 zal van 28 februari t/m 29 maart zijn, maar de exacte datum kan nog wijzigen (afhankelijk van de stand van de maan).

 

Openbaar vervoer:
Turkije staat bekend om de Dolmus. Deze (kleine) busjes rijden in de drukke plaatsen af en aan. Voor weinig geld kun je met een Dolmus meerijden.

Lees meer Turkije

Voor jou geselecteerde accommodaties

Selecteer kamertype

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.
Selecteer luchthaven
Reisduur

Er is een fout opgetreden.

Helaas ging er iets mis. Refresh de pagina om te kijken of het mogelijk is om deze vakantie te boeken.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.