Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
  1. Alle veelgestelde vragen
  2. Speciale bagage
  3. Mag ik speciale bagage meenemen?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Mag ik speciale bagage meenemen?

Ja, dat mag. Wel is het belangrijk dat dit van tevoren wordt aangemeld bij de luchtvaartmaatschappij en transfermaatschappij (indien van toepassing). Houd er daarnaast rekening mee dat hier kosten aan verbonden zitten.


Hieronder vind je een kleine opsomming van afwijkende bagage die je kunt meenemen:
• Duikuitrusting
• Fiets
• Golfuitrusting
• Kite, waveboard of wakeboard
• Muziekinstrumenten
• Surfplank
• Visuitrusting

• Wintersportuitrusting

Wintersportuitrusting
Neem je ski's, een snowboard, schoenen en/of stokken mee? Dit moet je in de meeste gevallen zelf aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij. Klik hier voor meer informatie per luchtvaartmaatschappij.


Heb je een transfer bijgeboekt via Sunweb? Wanneer je een wintersportuitrusting meeneemt, selecteer dan 'Transfer ski inclusief ski bagage' in de boekingsstappen of in Mijn Sunweb, zodat de transfermaatschappij weet dat jij een wintersportuitrusting meeneemt. Je kunt dit tot 7 dagen voor vertrek aanpassen via Mijn Sunweb.

Vlucht
Wanneer je flexibele vluchten hebt geboekt, meldt Sunweb de speciale bagage graag aan voor jouw vlucht wanneer de luchtvaarmaatschappij deze service aanbiedt (m.u.v. Transavia en easyJet, zie hieronder). Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Dan kun je de bijzondere bagage zelf aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij.

Wanneer je afwijkende bagage meeneemt, hebben wij de volgende informatie nodig:
- Gewicht
- Afmetingen
- Neem je een fiets mee? Geef dan ook door hoe deze verpakt is


Bovenstaande informatie kun je eenvoudig aan ons doorgeven door middel van het speciale bagage formulier in jouw Mijn Sunweb account. Ga naar https://.www.sunweb.nl/mijn-sunweb/boeking?bookingNumber={{1234567}}&specialLuggageOpen. Vul in het rode gedeelte (waar 1234567 staat) jouw boekingsnummer in zodat na het inloggen het formulier automatisch opent. Je kunt ook inloggen op Mijn Sunweb, jouw boeking openen en vervolgens het formulier openen door te klikken op ' Voeg sportbagage of huisdier toe'. 


Transavia
Voor vluchten met Transavia melden reizigers hun bijzondere bagage zelf aan voor de vlucht(en) via Mijn Transavia. Wanneer je ook een transfer hebt geboekt, informeer Sunweb dan wel over de bijzondere bagage in verband met de transfer. 


easyJet
Voor vluchten met easyJet melden reizigers hun bijzondere baggage zelf aan voor de vlucht(en) via de website van easyJet. Log in met jouw PNR-nummer (deze ontvang je 6 dagen voor vertrek per e-mail) en boek jouw speciale bagage. De kosten betaal je direct aan easyJet. Wanneer je ook een transfer hebt geboekt, informeer Sunweb dan wel over de bijzondere bagage in verband met de transfer.

Transfer
Wanneer je bijzondere bagage meeneemt, dan is het noodzakelijk dat je dit aan ons doorgeeft . Wij melden jouw bijzondere bagage dan voor je aan voor de transfer.

Houd er rekening mee dat jouw bijzondere bagage niet altijd zomaar mee kan in de normale transfer. Soms worden er extra kosten gerekend voor het meebrengen van bijzondere bagage in de standaard transfer. In andere gevallen is het mogelijk dat er een speciale transfer moet worden aangevraagd. De kosten hiervoor zijn voor jouw eigen rekening. Wanneer je jouw bijzondere bagage bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Antwoord binnen 36 uur

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen

Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Antwoord binnen 36 uur
Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail
Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen
Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's