Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
  1. Alle veelgestelde vragen
  2. Informatie
  3. Kan ik op cruisevakantie als ik mindervalide ben?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Kan ik op cruisevakantie als ik mindervalide ben?

Het is zeker mogelijk om te genieten van een cruisevakantie als je mindervalide bent. Bijna ieder cruiseschip heeft specifieke hutten voor mindervalide reizigers. Ook veel van de faciliteiten aan boord zijn makkelijk toegankelijk gemaakt.


Houd er wel rekening mee dat het aantal hutten voor mindervalide reizigers aan boord vaak beperkt zijn. Het is daarom raadzaam om ver van te voren de cruisevakantie te boeken. Tijdens het boekingsproces kun je aangeven dat je een mindervalide hut wilt boeken. Na het boeken wordt gekeken of er een mindervalide hut beschikbaar is en word je hier zo snel mogelijk over geïnformeerd.


Daarnaast is het bij de meeste rederijen verplicht om, direct na het boeken, een Informatieformulier Speciale Verzoeken (SRI-formulier) in te vullen.

  • Cunard: vul direct na het boeken het SRI-formulier in.
  • Holland America Line: vul direct na het boeken of uiterlijk 45 dagen voor vertrek het SRI-formulier in.
  • Royal Caribbean: vul direct na het boeken of uiterlijk 30 dagen voor vertrek het SRI-formulier in. Indien je een gebarentolk nodig hebt dien je dit uiterlijk 60 dagen voor vertrek aan te vragen.
  • Norwegian Cruise Line: vul direct na het boeken of uiterlijk 45 dagen voor vertrek het SRI-formulier in. Indien je een gebarentolk nodig hebt dien je dit uiterlijk 90 dagen voor vertrek aan te vragen.
  • Costa Cruises: neem direct na het boeken contact op met ons of Costa om jouw verzoeken door te geven. Meer informatie over de mogelijkheden voor mindervalide reizigers vind je hier.
  • Celebrity Cruises: vul direct na het boeken of uiterlijk 30 dagen voor vertrek het SRI-formulier in. Indien je een gebarentolk nodig hebt dien je dit uiterlijk 60 dagen voor vertrek aan te vragen.
  • MSC: vul direct na het boeken het SRI-formulier in.
  • P&O Cruises: vul direct na het boeken het SRI-formulier in.
  • Seabourn: vul direct na het boeken of uiterlijk 45 dagen voor vertrek het SRI-formulier in.
Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Antwoord binnen 36 uur

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen

Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Antwoord binnen 36 uur
Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail
Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen
Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's