Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
  1. Alle veelgestelde vragen
  2. Informatie
  3. Wat gebeurt er als ik het schip mis?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat gebeurt er als ik het schip mis?

Er zijn twee momenten waarop je het schip eventueel zou kunnen missen. Bij aanvang van de cruise of tijdens de cruise.

Bij aanvang van de cruise

Heb je de cruise gemist omdat jouw vlucht vertraging had? Neem dan contact met ons op. Wij zullen je helpen om naar de volgende haven te komen en eventueel een overnachting voor je regelen.

Wie verantwoordelijk is voor de kosten hangt af van wie de vlucht heeft georganiseerd. Heb je de vlucht bij Sunweb geboekt, dan zal Sunweb de kosten op zich nemen. Heb je de vlucht zelf geboekt, dan helpen we je uiteraard, maar ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten.

Is niet de vlucht de oorzaak maar ben jij om een andere reden te laat aangekomen, dan zullen de kosten voor vervoer naar de volgende haven en de overnachting voor eigen rekening zijn.

Tijdens de cruise

Tijdens de cruise ga je verschillende bestemmingen ontdekken. Dit kun je op twee manieren doen. Je kunt de stad zelf gaan ontdekken of je kunt een excursie boeken bij de cruiserederij.

Zelf op ontdekking

Als je zelf op ontdekking gaat op de bestemming, dan draag jij de verantwoordelijkheid om op tijd terug te zijn bij het schip. Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen de tijd dat het schip vertrekt en de uiterlijke tijd dat je terug moet zijn op het schip. Hier zit altijd een verschil tussen omdat het schip tijd nodig heeft om zich gereed te maken voor vertrek.
Op het moment dat je van boord gaat staan er altijd borden die exact aangeven hoe laat je uiterlijk weer op het schip terug moet zijn. Kun je geen bord vinden? Vraag het dan aan de bemanning die bij de uitgang staat. Zij weten dit altijd.

Wat er gebeurt wanneer je te laat bent, is afhankelijk van de situatie.
Stel, je zit in een trein vanuit een populaire bezienswaardigheid en er is een grote onverwachte gebeurtenis die impact heeft op de hele bestemming. Op het moment dat er meerdere mensen van het cruiseschip in die trein zitten, en het cruiseschip is zich bewust van de situatie, dan zal de bemanning kijken of het mogelijk is om langer te wachten. Het is immers het doel van de bemanning om iedereen een leuke en zorgeloze vakantie te bieden.

Ben jij, als stel of familie, te laat omdat je bijvoorbeeld de tijd bent vergeten, dan zal het schip zich gereed maken om te gaan vertrekken. Kom je nà het aangegeven uiterlijke tijdstip bij het schip aan maar vòòr het tijdstip van vertrek van het schip uit de haven? Dan is er slechts een heel kleine kans dat je alsnog aan boord mag. Dit hangt volledig af van het oordeel van de kapitein. Deze bepaalt of het nog veilig is om je aan boord te laten.

Op het moment dat je te laat bent is er altijd nog iemand van de rederij aan wal aanwezig om je verder te helpen. Uiteraard kun je op zulke moment ook contact met ons opnemen. We helpen je om naar de volgende haven te komen en zorgen ervoor dat je kunt overnachten.
De kosten voor de vlucht en het hotel zijn dan voor eigen rekening.

TIP: zet een alarm op je telefoon en zorg dat je je reisdocumenten meeneemt

Met een excursie van de cruiserederij

Wanneer je met een excursie van de cruiserederij meegaat is de cruiserederij verantwoordelijk dat je weer op tijd aankomt bij het cruiseschip.

Let op: het kan zijn dat je tijdens een excursie de mogelijkheid hebt om vrij rond te wandelen of een activiteit te bezoeken. Dan wordt er vooraf een verzameltijd en plaats afgesproken. Jij bent dan zelf verantwoordelijk om op de afgesproken tijd op de afgesproken plaats aanwezig te zijn.

Wanneer je op tijd op de afgesproken plaats bent maar er problemen zijn met het vervoer, dan zal het schip wachten. In het ergste geval, wat zelden voorkomt, dat er zoveel vertraging is, kan het schip toch besluiten om te vertrekken. Op het moment dat dit gebeurt zal de cruiserederij ervoor zorgen dat je naar de volgende haven wordt gebracht en dat je ook een overnachting hebt. Vaak zal de rederij dan ook nog ‘onboard credit’ (geld dat je kunt uitgeven aan boord van het schip) aanbieden voor het ongemak. De kosten voor het vervoer en de overnachting zijn dan voor de cruiserederij.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Antwoord binnen 36 uur

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen

Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Antwoord binnen 36 uur
Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail
Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen
Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's