Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
  1. Alle veelgestelde vragen
  2. Informatie
  3. Wat zijn de hotel servicekosten per rederij?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat zijn de hotel servicekosten per rederij?

De hotel servicekosten zijn fooien voor de bemanning die aan boord werkt. Omdat je aan boord van een cruiseschip betaalt met jouw boordpas (de sleutel van je kamer) is het lastig om fooien te geven. De fooien worden verdeeld onder de bemanning in alle bars en restaurants, maar ook de schoonmakers en alle andere service gerelateerde mensen achter de schermen.


Hieronder vind je een overzicht van de hoogte van de servicekosten per rederij*:

Rederij

Hotel servicekosten


Teruggave vragen

Holland America Line

Bij het Have It All-tarief zijn de fooien bij de reissom inbegrepen. Voor alle andere tarieven is het betalen van fooien optioneel.

N.v.t.

Costa Cruises

Fooien zijn inbegrepen bij de reissom

N.v.t.

Cunard

Fooien zijn inbegrepen bij de reissom

N.v.t.

MSC Cruises

Fooien zijn inbegrepen bij de reissom

N.v.t.

Norwegian Cruise Line

Fooien zijn inbegrepen in de reissom bij het standaard tarief.

Voor het Free At Sea-tarief gelden de volgende bijkomende fooien: 

Binnenhut, buitenhut of balkonhut: $20 p.p.p.d.

The Haven & Suite: $25 p.p.p.d.

Niet mogelijk

P&O Cruises

De fooien zijn inbegrepen in de reissom.

 N.v.t.

Royal Caribbean

Fooien zijn inbegrepen bij de reissom

N.v.t

Seabourn

 De fooien zijn inbegrepen in de reissom.

  N.v.t.

*Dit overzicht is met zorg samengesteld. Toch kan het in sommige gevallen voorkomen dat getoonde servicekosten afwijken van de servicekosten die de rederij vraagt. De rederij is altijd verantwoordelijk voor de hoogte van de servicekosten, waarvan betaling ter plaatse gebeurt.


Denk goed na voordat je het besluit neemt om de hotel servicekosten niet te betalen. Voor de bemanning is de fooi een welkome extra bovenop hun salaris waarmee ze net dat iets extra’s kunnen doen voor familie en kinderen. Ze werken er hard voor en proberen altijd klantvriendelijk te zijn. Mocht je echt ontevreden zijn over de service dan hoef je er uiteraard niet voor te betalen.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur

Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Antwoord binnen 36 uur

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen

Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Antwoord binnen 36 uur
Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Antwoord binnen 36 uur
Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail
Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Antwoord binnen 7 werkdagen
Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Het is momenteel erg druk, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 90 minuten.
Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's