Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
  1. Alle veelgestelde vragen
  2. Visum
  3. Hoe vraag ik een visum voor Egypte aan?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe vraag ik een visum voor Egypte aan?

Wanneer je naar Egypte reist, heb je voor de meeste bestemmingen een visum nodig. Hieronder vind je de mogelijkheden om een visum aan te vragen.


Visum aanvragen:

1. Direct bij het boeken kun je in de boekingstappen het visum bijboeken voor 31,- euro per persoon. Het voordeel hiervan is dat de snelheid van de transfer wordt bevorderd als het visum van te voren al is aangeschaft. Tegelijkertijd heb je geen last meer van de schommelende wisselkoers en hoef je geen contact geld meer op zak te hebben tijdens het reizen.

Boek je het visum van te voren bij via Sunweb? Dan ontvang je bij jouw reisbescheiden 1 week voor vertrek een voucher voor het visum. Je geeft deze voucher af bij onze lokale vertegenwoordiger op de luchthaven in Egypte, die vervolgens het visum afgeeft. Na boeken kun je het visum altijd nog bijboeken via Mijn Sunweb.


Het is niet mogelijk om een visum bij te boeken via Sunweb wanneer je alleen vluchten boekt.


2. Bij aankomst op het vliegveld word je opgehaald door een medewerker van onze plaatselijke vertegenwoordiger. Als extra service verzorgt deze persoon ook het visum voor 31,- euro per persoon. Dit bedrag kun je wel gewoon in euro’s betalen.

Maak je hiervan gebruik, dan kun je in een speciale rij gaan staan. Daardoor hoef je niet lang te wachten op het visum.


3. Je kunt er ook zelf voor kiezen om het visum op te halen bij de normale balies. Je betaalt dan 25 USD per persoon. Dit raden wij echter niet aan. Dit omdat de wachttijd minimaal 1 uur duurt en je hierdoor de kans loopt om de transfer te missen.


Let op! Het visum dat je kunt aanschaffen in de boekingsstappen of op de luchthaven van bestemming is alleen geldig voor verblijven van 30 dagen of korter. Ga je langer op vakantie naar Egypte? Dan is het belangrijk dat je zelf een langerverblijf visum aanvraagt en betaalt bij de ambassade van Egypte. Het visum is één keer geldig. Ga je op korte termijn nog een keer naar Egypte? Dan kun je zelf een multi-entry visum aanvragen. Dit biedt Sunweb niet aan.


Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te gaan of je een visum nodig hebt. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.


Indien je de Belgische nationaliteit hebt mag je ook met een identiteitskaart reizen naar Egypte (alleen mogelijk voor reizen van 30 dagen of korter). Let op: je dient in dit geval wel twee pasfoto’s mee te nemen voor het visum. 


In het vliegtuig wordt een 'landingskaart' uitgedeeld om in te vullen voor het passeren van de douane. Dit staat los van het benodigde visum.


Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@sunweb.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag binnen 7 werkdagen beantwoorden.

Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Social media

Stel je vraag aan het SunWebCare team op Facebook of Twitter.

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Whatsapp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.

We zijn bereikbaar op het nummer +31102802290 of op mobiel via onderstaande knop.

 

Stuur een bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Mijn Sunweb
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

E-mail
Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Wij zullen jouw vraag binnen 7 werkdagen beantwoorden.
Telefoon

We zijn bereikbaar op de volgende tijden:

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden

Telefoonnummer: +31(0)102802290

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!