Wanneer jouw klacht betrekking heeft op Sunweb of op het tot stand komen van de boeking, dan kun je deze bij ons indienen via het contactformulier.
Na ontvangst van een klacht voor vertrek, versturen wij een ontvangstbevestiging met een behandelingstermijn van 1 dag. Afhankelijk van het type opmerking kan het voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om een passende reactie te geven. In dit geval krijg je altijd binnen 2 weken na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Hierbij houden wij uiteraard rekening met jouw vertrekdatum.
Het is noodzakelijk dat je jouw klacht(en) over de reis of over jouw vakantieverblijf direct meldt aan de receptie van de accommodatie en bij onze reisleiding ter plaatse. Onze reisleiding staat voor je klaar om jouw klacht tijdens de vakantie op te lossen. Wanneer er op bestemming geen fysieke reisleiding aanwezig is kun je contact opnemen met de digitale reisleiding. De contactinformatie vind je terug in Mijn Sunweb en/of in het welkomstbericht dat je via WhatsApp of per e-mail hebt ontvangen. Het is het noodzakelijk dat je ter plaatse een Customer Care formulier invult. Deze kun je invullen met de reisleiding.
Indien jij een cruisevakantie hebt geboekt, is er geen reisleiding aanwezig ter plaatse. Tijdens jouw cruisevakantie kun je eventuele klachten melden bij de receptie aan boord.
Indien jouw klacht niet is opgelost tijdens jouw vakantie, stuur dan een kopie van jouw Customer Care formulier en een toelichting naar ons via het contactformulier. Met dit formulier kan je, binnen 2 maanden na thuiskomst, jouw klacht kenbaar maken. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen Customer Care formulier is ingevuld, worden afgewezen.
Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en je rechten als reiziger verwijzen wij je naar de ANVR voorwaarden.
Als je klacht niet tot tevredenheid is opgelost of als je ter zake geen genoegdoening is verschaft, kun je tot uiterlijk 24 maanden na de datum van indiening van je klacht bij ons het geschil schriftelijk voor leggen aan de Geschillencommissie Reizen, te bereiken via de link: www.sgc.nl. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr.
Op sunweb.nl maken we gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die automatisch in je browser worden geïnstalleerd als je onze website bezoekt. Standaard gebruiken we functionele en analytische cookies. Deze zorgen er namelijk voor dat de website goed werkt en dat je alle functies goed kunt gebruiken.
Met jouw toestemming maken we bij Sunweb ook gebruik van marketingcookies, waarmee we onze marketingprestaties analyseren en onze aanbiedingen kunnen personaliseren. Door het plaatsen van eerste en derde partij cookies kunnen wij en andere partijen jouw internetgedrag volgen om zo onze inhoud en advertenties relevanter voor je te maken. Door op 'Accepteer' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van alle marketingcookies. Als je op 'Weiger' klikt, worden er geen marketingcookies geplaatst. Indien je niet alle cookies wilt toestaan of je jouw toestemming weer wilt intrekken, kun je jouw cookie-instellingen aanpassen. Klik hier voor meer informatie over ons cookiebeleid. Op deze pagina vind je de volledige lijst van cookies die op onze site worden gebruikt.
Functionele en analytische cookies zijn nodig om de website van Sunweb optimaal te bekijken en gebruiken. Zo zorgen deze cookies er bijvoorbeeld voor dat je veilig toegang hebt tot je account en een vakantie kunt boeken. Daarnaast verzamelen deze cookies anonieme informatie over hoe je onze website gebruikt, wat ons helpt om de website te kunnen verbeteren.
Marketingcookies (eerste en derde partij cookies) worden gebruikt om informatie over jouw bezoek aan en klikken op de website van Sunweb en derden te verzamelen. Met deze informatie kunnen we je relevante, gepersonaliseerde advertenties of aanbiedingen laten zien. Daarnaast kunnen we met deze cookies de effectiviteit van onze advertentiecampagnes meten en zorgen we ervoor dat het aantal keer dat je een advertentie ziet wordt beperkt.
Dankzij de marketingcookies kun je inhoud leuk vinden of delen op sociale mediaplatforms, zoals Facebook en Twitter. Deze platformen kunnen de informatie van de marketingcookies ook voor eigen doeleinden gebruiken.