Ontevreden of klachten



Ontevreden of klachten

 

Voor de vakantie

Wanneer jouw klacht betrekking heeft op Sunweb of op het tot stand komen van de boeking, dan kun je deze bij ons indienen via ons contactformulier.

Na ontvangst van een klacht voor vertrek, versturen wij een ontvangstbevestiging met een behandelingstermijn van 1 dag. Afhankelijk van het type opmerking kan het voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om een passende reactie te geven. Wij reageren in dit geval altijd binnen 2 weken. Hierbij houden wij uiteraard rekening met jouw vertrekdatum.

Tijdens of na de vakantie

Het is noodzakelijk dat je jouw klachten over de reis of over jouw vakantieverblijf direct meldt aan de receptie van de accommodatie en bij onze reisleiding ter plaatse. Onze reisleiding staat voor jou klaar om jouw klacht tijdens de vakantie op te lossen. Wanneer er op bestemming geen reisleiding aanwezig is kun je telefonisch contact opnemen met ons hoofdkantoor in Nederland. Het telefoonnummer staat vermeld op jouw reisbescheiden.

Door deze werkwijze is het meestal mogelijk om direct jouw klacht naar wens op te lossen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen.

Sorry formulier noodzakelijk
Wanneer jouw klacht ter plaatse niet naar wens wordt opgelost is het noodzakelijk om een sorry formulier bij onze reisleiding in te vullen. Met dit formulier kun je, binnen 2 maanden na thuiskomst, jouw klacht kenbaar maken. Houd er rekening mee dat wanneer klachten op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen sorry formulier is ingevuld, in Nederland niet in behandeling worden genomen.

Stuur jouw sorry formulier, voorzien van een toelichting, per post of mail naar ons toe naar onderstaande contactgegevens. Het opsturen van alleen een sorry formulier zonder verdere toelichting is niet voldoende om jouw klacht in behandeling te nemen. Na ontvangst van jouw opmerkingen, versturen wij je altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op jouw opmerkingen geven wij binnen 1 maand.

Je kunt jouw correspondentie richten aan:

Sunweb
t.a.v. afdeling Customer Support
Postbus 1439 3000 BK Rotterdam
t +31 (0)10 2802 102
e customersupport@sunweb.nl

Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en jouw rechten als reiziger verwijzen wij je naar de ANVR voorwaarden.

Als je klacht niet tot tevredenheid is opgelost of als jou ter zake geen genoegdoening is verschaft, kun je tot uiterlijk 24 maanden na afloop van je reis het geschil schriftelijk voor leggen aan de Geschillencommissie Reizen, te bereiken via de link: www.sgc.nl. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kun je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr .

Naar het begin